Klantenservice

Retourneren en ruilen artikelen

Retourneren

Je kunt jouw bestellingen retourneren bij de webshop waar je de bestelling geplaatst hebt. Het is helaas niet mogelijk om jouw artikel retour naar stedentripgent.nl te verzenden.

Waarom niet? Dit komt doordat wij zelf geen winkel of distributiecentrum zijn. Wij zijn een affiliate website . Dat wil zeggen dat wij doorlinken naar betrouwbare aanbieders/webshops. Deze hebben wij zelf dus niet fysiek op voorraad. Dit maakt dat je helaas je product niet naar stedentripgent.nl kunt verzenden. Stuur daarom jouw retour naar de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst.

Hoe lang kan ik retourneren?

Volgens het Nederlands en Europees recht is het altijd toegestaan om artikelen, zonder opgaaf van reden, binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. In Nederland is dit vastgelegd in de wet Koop op afstand. De meeste webshops geven je zelfs langer de tijd. Je kunt soms tot wel 100 dagen je product retourneren. Dit is volledig afhankelijk van de webshop waar het product is besteld. Kijk van tevoren in de voorwaarden van de desbetreffende webshop voor het meest relevante antwoord.

Wat zijn de retourkosten?

De retourkosten kunnen per webshop van elkaar verschillen. Bij de meeste grote webshops krijg je de mogelijkheid tot gratis retourneren naar de afzender van het pakket. Je moet er echter rekening mee houden dat de webshop de kosten van de retourverzending bij jou kan verrekenen. Wanneer dit het geval is, dan is zij verplicht om dit duidelijk in het retourbeleid te hebben vermeld. Het retourbeleid is bij iedere webshop te vinden onderaan de pagina onder de knop retour, retourneren of retourbeleid.

Wat is het retouradres?

Het retouradres is afhankelijk van de webshop waar je de bestelling hebt geplaatst. Soms heeft een webshop weer verschillende leveranciers met ieder hun eigen retouradres. Neem daarom voordat je retourneert altijd contact op met de desbetreffende webshop en meld je retour aan. Je ontvangt via de webshop het juiste adres waarnaar het pakketje retour gezonden mag worden.

Weet je niet meer waar je bestelling hebt geplaatst?

Dat kan gebeuren. We hebben een aantal tips voor je opgesteld om je te helpen de webshop waarop je de bestelling hebt geplaatst terug te vinden:

  • Op het pakketje staat meestal de afzender of een retouradres;
  • Vaak zit er in of op de verzendverpakking een pakbon waarop de afzender en/of het retouradres staat;
  • Zoek in je mailbox op de naam, het merk of nummer van het artikel. Meestal vind je dan de bevestigingsmail van de webshop waar je het artikel hebt gekocht;
  • Hebben bovenstaande punten je niet geholpen de webshop te achterhalen? Kijk dan op je betaalrekening aan welk bedrijf de betaling is verricht. Meestal staat hierbij ook een bestelnummer. Op dit nummer zou je kunnen proberen te zoeken in je e-mailbox.

Ik heb mijn geld nog niet terug ontvangen.

Nog steeds jouw geld nog niet ontvangen na afloop van een retour? Geen zorgen: het is volgens de wet bepaald dat de webshop je binnen een bepaalde periode moet terugbetalen. Bij het selecteren van onze partners houden wij er rekening mee dat het een betrouwbare partij betreft.

Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn gegaan, neem dan allereerst contact op met de klantenservice van de webshop. Als je hier niet naar wens wordt geholpen dan kun je altijd nog contact opnemen met de ACM ConsuWijzer. Hier ontvang je gratis informatie en advies over jouw rechten als consument. Zij zullen je informeren over de passende vervolgstappen die je zelf kunt nemen om tot een oplossing te komen.

Kan ik een artikel ook ruilen?

Veruit de meeste webshops werken niet met een ruilsysteem. Het is vanuit een organisatorisch perspectief makkelijker om de foute artikelen te retourneren en de klant zelf het gewenste artikel in de juiste kleur of maat opnieuw te laten bestellen. Dit is echter wel afhankelijk van de webshop waarop je de bestelling hebt geplaatst. Kijk daarom voor de zekerheid, voordat je retourneert altijd even bij de betreffende webshop wat het beleid is omtrent retourneren en ruilen.

Verzenden & bezorging

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de verzending en bezorging van de artikelen. Dit komt doordat wij de producten niet zelf in huis hebben: stedentripgent.nl is een affiliate reiswebsite. Het plaatsen van bestellingen doe je op de webshop waar wij je naar doorverwijzen. Dit betekent dan ook dat de webshop zelf verantwoordelijk is voor het regelen van de verzending en bezorging van jouw bestelde producten. Wij bieden je alleen het overzicht van het aanbod van alle webshops.

Wat is de levertijd?

Per webshop en artikel kan de levertijd verschillend zijn. Wil jij graag de exacte levertijd van jouw product weten? Dan kun je het beste contact opnemen met de webshop die het artikel daadwerkelijk verkoopt. Deze informatie wordt tevens vaak aangegeven op de productpagina of gedurende het bestelproces.

Wie bezorgt het pakketje?

Dit is volledig afhankelijk van de partij(en) waar de webshop mee samenwerkt. Wij kunnen je niet vertellen of het artikel verzonden wordt door middel van PostNL, DHL of een andere bezorger. Ben je erg benieuwd, dan kun je altijd het beste contact opnemen met de webshop.

Status van bestelling artikelen

Status van bestelling

Helaas zijn wij niet in staat om je te voorzien van updates met betrekking tot de status van je bestelling. Dit komt doordat wij niet de partij zijn die verantwoordelijk is voor het verwerken en verzenden van een bestelling.

Stedentripgent.nl is een affiliate website. Dit wil zeggen dat wij vanuit een groot aanbod betrouwbare webshops en aanbieders artikelen tonen. Wanneer je een artikel wilt kopen wordt je doorverwezen naar de webshop in kwestie. Zelf hebben wij dus geen artikelen op voorraad, waardoor wij niet in het bezit zijn van jouw bestel- en klantgegevens.

Status opvragen

Wil je graag meer weten over de status van jouw bestelling? Bijvoorbeeld omdat je geen mail toegestuurd hebt gekregen van de webshop over het ontvangst van jouw bestelling? Voor meer informatie kun je contact opnemen met de webshop waarbij je het artikel hebt besteld. Zij kunnen je het beste verder helpen. Dit omdat zij in het bezit zijn van de juiste bestel- en klantgegevens. Wij beschikken niet over de mogelijkheid om toegang te verkrijgen tot deze informatie.

Status van verzending

Zodra jouw bestelling is ontvangen krijg jij hierover een bevestigingsmail. Op het moment dat de bestelling daadwerkelijk is verzonden verkrijg je van de webshop een volgende e-mail toegestuurd. Hier vind je meestal de bijbehorende Track & Trace-code voor de verzending. Met deze code kun jij de bezorging van je pakketje in de gaten houden. Je kunt het pakket volgen vanaf het moment dat deze is aangemeld voor verzending totdat het bij jou thuis is afgeleverd. Heb jij deze e-mail niet ontvangen om wat voor reden dan ook? Vraag dit dan na bij de desbetreffende webshop waar je de bestelling hebt geplaatst.

Status van bestelling artikelen

Status van bestelling

Helaas zijn wij niet in staat om je te voorzien van updates met betrekking tot de status van je bestelling. Dit komt doordat wij niet de partij zijn die verantwoordelijk is voor het verwerken en verzenden van een bestelling.

Stedentripgent.nl is een affiliate website. Dit wil zeggen dat wij vanuit een groot aanbod betrouwbare webshops en aanbieders artikelen tonen. Wanneer je een artikel wilt kopen wordt je doorverwezen naar de webshop in kwestie. Zelf hebben wij dus geen artikelen op voorraad, waardoor wij niet in het bezit zijn van jouw bestel- en klantgegevens.

Status opvragen

Wil je graag meer weten over de status van jouw bestelling? Bijvoorbeeld omdat je geen mail toegestuurd hebt gekregen van de webshop over het ontvangst van jouw bestelling? Voor meer informatie kun je contact opnemen met de webshop waarbij je het artikel hebt besteld. Zij kunnen je het beste verder helpen. Dit omdat zij in het bezit zijn van de juiste bestel- en klantgegevens. Wij beschikken niet over de mogelijkheid om toegang te verkrijgen tot deze informatie.

Status van verzending

Zodra jouw bestelling is ontvangen krijg jij hierover een bevestigingsmail. Op het moment dat de bestelling daadwerkelijk is verzonden verkrijg je van de webshop een volgende e-mail toegestuurd. Hier vind je meestal de bijbehorende Track & Trace-code voor de verzending. Met deze code kun jij de bezorging van je pakketje in de gaten houden. Je kunt het pakket volgen vanaf het moment dat deze is aangemeld voor verzending totdat het bij jou thuis is afgeleverd. Heb jij deze e-mail niet ontvangen om wat voor reden dan ook? Vraag dit dan na bij de desbetreffende webshop waar je de bestelling hebt geplaatst.

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden

Je rond jouw bestelling af bij de partner/webshop die de dienst of het product verkoopt.

Stedentripgent.nl is een affiliate reiswebsite. Dit houdt in dat wij enkel informatie verstrekken, tips geven en navigeren naar verschillende partners en webshops. Wij hebben zelf dus geen artikelen op voorraad. De aankoop van jouw bestelling wordt daarom niet via ons geregeld. Wanneer je op het punt staat een artikel te kopen verwijzen wij je door naar de webshop die het artikel daadwerkelijk verkoopt.

Welke betaalmogelijkheden

Uit welke betaalmogelijkheden je kunt kiezen is per webshop verschillend. Er is dus geen universeel antwoord dat we je hierop kunnen geven. Wanneer je op onze website op een artikel klikt, verkrijg je het overzicht aan webshops dat deze verkoopt. Je kunt overzichtelijk per webshop inzien welke betaalmogelijkheden daar aanwezig zijn.

Achteraf betalen

Tegenwoordig kun je bij de meeste webshops achteraf betalen via Klarna of AfterPay. Je betaalt dan binnen de termijn alleen voor wat je besluit te houden.

Voorraad & Beschikbaarheid

Voorraad en beschikbaarheid

Stedentripgent.nl is een affiliate reiswebsite. Dit houdt in dat wij enkel informatie verstrekken, tips geven en navigeren naar verschillende partners en webshops. Wij hebben zelf dus geen van de artikelen op voorraad. Wij weten dus helaas niet wat de exacte en actuele voorraad van een bepaald artikel is. Daarbij kunnen we je helaas ook niet vertellen of artikelen die zijn uitverkocht binnenkort weer op voorraad zullen komen.

Komt een artikel of maat weer op voorraad?

Zit het artikel waar je naar opzoekt bent er niet (meer) bij? Of is deze niet beschikbaar in jouw maat? Dat is natuurlijk vervelend. Als je wilt weten wanneer deze weer op voorraad is; kun je het beste contact opnemen met de webshop die het artikel verkoopt. Klik hiervoor op het product of artikel. Je wordt dan doorverwezen naar de betreffende webshop. Hier kun je de klantenservice vinden die je verder kan helpen.

Cookiebeleid voor Stedentripgent.nl

Wij gebruiken cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren, om inhoud en advertenties te personaliseren, en om ons websiteverkeer te analyseren. Door op “Accepteren” te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies. Voor meer informatie, lees ons Privacybeleid.